fredag den 5. februar 2010

Morgen-vækning

Jeg har i mange år brugt min telefon som vækkeur. Da jeg var hårdest ramt af stress, var det første jeg gjorde om morgenen - mens jeg stadig lå med hovedet på puden - at slukke alarmen og så ellers åbne telefonens browser og læse mails. Klokken 6.30 om morgenen!!! Og med manden i dyb søvn ved siden af. Fra det øjeblik jeg vågnede kørte min hjerne afsted med 300 km/t, og jeg blev nærmest helt trist hvis ikke der lå et par mails i inbox'en hver morgen - nogen der kan sige bekræftelseshungrende og arbejdsnarkoman? Efter mit totale sammenbrud og erkendelse af at have brug for hjælp, har jeg brugt mange timer på at græde over den besættelse af mit arbejde og studie jeg havde... Og når jeg vågner op i dag er det dette her der kan ses på mit natbord


En god bog (de sidste måneder har Anna Skyggebjergs "Zen for mødre" været fast inventar, også selvom jeg ikke er mor), en notesbog til de tanker der måtte melde sig mens jeg ligger i sengen, brilleetui og en kop the. Og så lidt smukt i form af vaser fra normann COPENHAGEN. Notesbogen hjælper i tider som nu, hvor idéer til specialeforsvaret popper op i mit hoved på de underligste tidspunkter og kan forhindre mig i at sove. Jeg har også altid en notesbog i tasken, så hvis jeg får en ny projektidé eller andre tanker jeg skal huske på, så kan jeg skrive dem ned der, og vide at jeg godt kan give slip på dem og være i nuet - for de står jo stadig i bogen! Og the hjælper jo på alting ligefra stress og tankemylder til tristhed, kulde og træthed :-)

Billedet ovenfor lyver en smule, for jeg bruger faktisk (desværre) stadig min telefon som vækkeur. Men jeg tror den skal skiftes ud med nogen lignende dette fra IKEA
DEKAD Vækkeur

så min nattesøvn kan blive endnu mere uforstyrret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar