torsdag den 25. februar 2010

Elsker du din lejlighed?


Noget af det aller vigtigste for mig er, at jeg kan føle mig godt tilpas og tryg når jeg kommer hjem i min lejlighed. Hvis der er for rodet eller der ikke lige ser ud som jeg gerne vil have det, så er det meget nemmere for mig at falde i stress-fælden og fare rundt. Jeg skal kunne falde ned og slappe af det øjeblik jeg kommer til min hoveddør! Jeg tror at både Lotte Lova og Dorthe Mey vil være enige i det...

De seneste uger har jeg gået og været irriteret over lejligheden. Der har været et eller andet der ikke var som det skulle være, og jeg kunne ligesom ikke rigtig sige "aaahhhh, her er skønt". Men så kom jeg til at huske på et foredrag jeg var til med den skønne Lotte Lova, der lavede en visualisering hvor jeg kunne se hvilke ting i lejligheden jeg ikke var glad for. Så NU er jagten gået ind på at få den lejlighed jeg gerne vil have!

Skrivebordet er kommet ud af soveværelset, hvilket der i øvrigt er flere hundrede gode grunde til at gøre. For hvem kan sove godt når papirbunkerne ligge og stirrer på én? Ikke mig! Derudover har jeg købt blomster og hængt det ornament jeg vandt hos Anna op, og er gået igang med oprydning. Jeg mangler at finde ud af præcis hvordan entreen skal være, men det kommer nok senere. Det er en ongoing process, men i aften efter yoga skal den have alt hvad den kan trække! Det er i virkeligheden ikke dyrt eller særlig besværligt, og det skaber den lækreste stemning i lejligheden - allerede nu kan jeg mærke forskel!

Se bl.a. disse kunstige blomster fra Sia


Det er helt utroligt hvad sådan nogle småting kan gøre, og hvor meget mere afslappet jeg allerede føler mig. 

Billeder af min home-makeover følger engang i aften!

2 kommentarer:

  1. Jeg har det på eksakt den samme måde. Men når man er stresset, er det tit ikke her man starter. Så vokser bunkerne og også støvet... En god omgang rengøring (totalrengøring) og en ordentlig oprydning hjælper rigtigt meget. Hvis man føler at man ikke har overskud til rengøringen, vil jeg anbefale at man kontakter nogen der kan hjælpe en. Enten en veninde, nogen i ens familie eller hyrer professionel hjælp. Pengene er godt givet ud!
    kh
    Annika
    www.annikagran.dk

    SvarSlet
  2. Du har helt ret, det er ikke det der er overskud til når det er helt slemt. Jeg hyrede også rengøring da jeg var nede, på trods af at jeg var på SU og faktisk synes det var dyrt, men det var virkelig godt givet ud! Og jeg er blevet klar over nu, at i den daglige vej mod at undgå at blive stresset igen, er det så vigtigt at jeg holder fast i den pæne lejlighed og oprydningen.

    Kh Julie

    SvarSlet