søndag den 14. februar 2010

1-0 til mig!

I dag skal jeg jo på date med mig selv, i stress-bekæmpelsens navn. Og shit det er svært! Jeg er ikke særlig øvet ud i selvforkælelse, og har i mange år ikke anet hvad jeg skulle tage mig til når jeg skulle holde fri og slappe af. For når man f.eks. ligger og ser film en hel formiddag, går en tur, læser en bog og spiser noget mad, så har man jo ikke udrettet noget? Min tankegang har været så præget af at skulle kunne fremvise et eller andet produkt når dagen var slut! Have svaret på 30 mails, skrevet en pressemeddelelse eller en opgave, planlagt og lavet et forsøg eller (og) holde et par møder var de typer af "produkter" der var okay at have efter en arbejdsdag. Hvorimod afslapning er et mere diffust begreb der ikke er ligeså nemt at måle - men ligeså vigtigt, har jeg fundet ud af.
Så jeg startede med at bruge aftenen igår med gode veninder, middag og rødvin i sofaen


Og i dag har jeg så ligget og nydt denne udsigt hele morgenen


I dag handler det nemlig ikke om hvad jeg bør gøre, og hvad andre mennesker mon tænker hvis jeg bruger en halv (eller en hel) formiddag i sengen. Det handler om hvad jeg har lyst til! Og selvom jeg skal grave lidt indeni mig for at overhøre stemmen der siger at jeg bør "udrette noget", så lykkes det faktisk efterhånden. Og det er en fantastisk fornemmelse, når man tænker på at jeg for ½ år siden ikke engang kunne beslutte hvad jeg havde lyst til at spise eller om jeg var så træt at jeg gerne ville i seng, fordi jeg var så stresset. Så 1-0 til mig over stress! Og thank God at jeg har fundet alle de fede øvelser og udveje der har fået mig hertil...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar