torsdag den 11. februar 2010

It's a beautiful morning

Ligger i sengen hos mine forældre og kigger ud af vinduet på solskinnet der er så smukt, så smukt. Den kridhvide sne i haven reflekterer strålerne op på træer og buske, og verden er et bedre sted... Faktisk er denne her sang fuldstændig perfekt til en dag som i dag (The Rascals, A beautiful morning), så hør den og bliv glad!


Det er vidunderligt at have overskud til at lægge mærke til det! Men det er samtidig en helt underlig følelse for mig, der ikke er vant til at holde fri. Det trækker i mig for at kaste mig over arbejdet, begrave mig i tal, statistikker, dagsordner og emails, for det er det jeg kender og det er mit mønster. Når der er noget jeg er trist over, er jeg lige lukt tilbage i de gamle vaner - andre mennesker trøstespiser, jeg trøstearbejder (og ja, det kan godt inkludere Peter Beier chokolade :-) ). Men ikke i dag! I dag skal jeg ligge her en times tid eller to mere og nyde min the, måske tage et karbad med en god bog, ud og gå en tur i skoven og nyde at have ferie for første gang i lang, lang tid!

Jeg er på usikker grund, nu hvor jeg hverken har studiet eller min mand ved mig, og det hele gynger! Heldigvis har jeg verdens bedste psykolog, der har lært mig en række øvelser og værktøjer jeg kan bruge til at komme ovenpå igen. Det er ekstra vigtigt for mig at give mig tid til at være i følelserne og acceptere at de er her, for selvfølgelig føler jeg mig lidt på dybt vand lige nu. Specielt visualiseringer er gode til at håndtere usikkerheden. At kunne finde tryghed i mig selv er det ultimative mål, og den visualisering jeg bruger allermest er, at forestille mig mit helt eget rum hvor jeg kan være tryg og have alle de ting omkring mig som jeg vil. Der er lyst og smukt, fyldt med lige de farver jeg har brug for, og de mennesker jeg har brug for. Oftest forestiller jeg mig der alene, for at kunne være tryg med mig selv, men i disse dage er min mand tit med mig. Og lige nu er der slet ikke brug for visualisering, for det er virkelig en Beautiful morning!

Hvad forestiller du dig når du skal være glad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar