mandag den 12. april 2010

En opgave

Er der én ting, én opgave der ligger i dit baghoved fordi du bør lave den - eller SKAL lave den - men som stadig ikke er færdiggjort? Sådanne opgaver kan være stressende, fordi de er evig tilstedeværende og giver en følelse af aldrig at være rigtig færdig. Men i dag skal du få den overstået! Også selvom det "bare" er at få sat årsopgørelsen i mappe eller komme ned og købe nyt vaskepulver. Betragt det som en udfordring!

Jeg skal lige præcis have sat en masse gamle papirer i mappe.

Hvis du har en række af sådanne opgaver, eller bare vil sørge for at de ikke fremover kommer til at genere og stresse, så lav en liste - enten bag i din kalender, på dit skrivebord eller hvor det nu passer dig - over alle de opgaver der er sådan nogle "bør"-ting, men som du af erfaring ikke får lavet. Og afsæt da 1 time om ugen, f.eks. hver mandag eftermiddag eller hver torsdag, lørdag, hvilken dag der nu passer dig bedst, til at få lavet én eller flere af opgaverne. Så kan du lægge den til side når den popper op, og sige "Det behøver jeg ikke tage mig af nu, for det ordner jeg mandag". Hvilken befrielse! Men husk at skrive opgaverne ned, ellers ligger de i hovedet og kører fordi du er bange for at glemme dem.

God fornøjelse! Glæder mig til at høre om alle de ting i skal have ordnet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar