søndag den 18. april 2010

Jeg har slækket på tingene

De sidste mange dage, har jeg slækket på tingene. Jeg har ikke fået mediteret, har ikke dyrket nok yoga og er ikke gået i seng så tidligt som jeg gerne ville. For mig er meditation sådan en ting, som jeg skal holde mig fast i at gøre. Det samme gælder yoga, for selvom jeg virkelig elsker det, så har jeg en forfærdelig tendens til at lade livet tage over og ikke holde mig selv i helt kort nok snor.
Og hvorfor skal jeg så holde mig selv i snor? Skal jeg ikke bare gøre det jeg har lyst til? Jo, det meste af tiden. Men der er nogle ting, som jeg ved er fantastiske for mig, men som jeg glemmer hvor fantastiske er, når jeg ikke er lige midt i at gøre dem. Meditation er en af de ting. Jeg glemmer hvor godt jeg får det, og så kører det bare afsted med computer, telefonsamtaler, læsning og aftaler. Og pludselig er der lige gået 2 uger siden jeg sidst sad på puden. Men den går ikke, for det er alt sammen en del af at være præventiv i forhold til stress og dårlige vaner. Så nu er puden fundet frem, og yogamåtten ligger på gulvet, klar til dagens udfoldelser. Sådan!! (Og ja jeg sidder på den sejeste elg-pude når jeg mediterer! Syet af min skønne søster)


Min yogamåtte er fra Lululemon og sindssygt god! Uanset hvor svedige dine hænder bliver så sidder du bare fast - genialt!

Til gengæld har jeg været hamrende sej og løbet mere og længere end jeg har gjort i lang tid. Og det skal der klap på skulderen for! For al fysisk udfoldelse hjælper til afslapning og bedre søvn (hvis det ikke overdrives), så det er nogle af de vigtigste midler mod stress og uro i kroppen.

I dag skal der ellers løbes, vaskes tøj, gøres rent og laves skøn mad. Jeg finder det smukke og afslappende i hverdagen, for det kan faktisk være sådan helt meditativt at vaske gulv :-)

I haven't been meditating enough or doing enough yoga lately. But that will change as of today! I have a tendency of forgetting just how wonderful I feel after doing these things, because life gets in the way and I get distracted. But they help me maintain a stress-free life, and therefore I need to get back on track. I have however been running, and I applaud myself for that :-)
Today I'm going running, am doing laundry and cleaning and of course cooking! I'm trying to find the beauty in everyday life, and believe it or not - washing the floorboards can be relaxing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar