søndag den 7. februar 2010

En gammel ven banker på

Nu er det imorgen at specialet skal forsvares, og det ville være løgn at sige at jeg ikke er den mindste smule nervøs. Det evige problem er at holde sig indenfor tiden, specielt når man snakker så djævelsk meget som jeg gør! Så derfor står dagen på nedskæring i præsentationen (igen) og gen-læsning af rapporten, selvom jeg meget hellere ville bage brownies og læse gode bøger som de her to! 

A Perfect Mess, by Eric Abrahamson and David H. FreedmanKunsten at leve lykkeligt

På trods af at jeg har en fin plan for hvad jeg skal nå i dag, fik jeg desværre besøg af en gammel ven her til morgen - stressen. Heldigvis "kun" små symptomer, men når man som jeg har været helt i bund, er det vigtigt at fange sådan noget tidligt, og sørge for at det ikke løber løbsk. Jeg har stress i blodet, og lader mig meget nemt forføre af travlhed og den excitement der kommer med at have travlt og være efterspurgt! Jeg kunne mærke det ligeså stille igår aftes, og her til morgen kørte mit hoved på fulde drøn det øjeblik jeg åbnede øjnene. Jeg er vågnet flere gange i nat, og har haft svært ved at falde i søvn igen - klassikere. Og så tog jeg mig selv i ikke at trække vejret rigtigt! Prøv at lægge mærke til hvor overfladisk du egentlig trækker vejret når der bliver travlt. Og hvor hurtigt du bevæger dig rundt lige pludselig. Så her til morgen kæmpede jeg en brav kamp med computeren, og formåede at putte lidt meditation ind inden den blev tændt. Det holdt hårdt, men jeg fik 7 minutter mens theen trak, og det var nok til liiige at få mig ned på jorden igen. Og så tror jeg at jeg skal tage lidt tid ud til at bage de brownies... Jeg ELSKER at lave mad (og ikke mindst spise det). Kan gå helt i ekstase over en god risotto, lækker, saftig kylling, silkebløde smoothies, aromatiske bagte søde kartofler og ikke mindst rigtig god chokolade. Og de her brownies fra smittenkitchen som jeg faldt over igår, bliver nok genstand for kærlighed i køkkenet i dag

cocoa brownies, 1.5-inch squares

Og er der noget bedre til at dulme nervøsitet og stress, end en god kop the og en brownie, nydt fra sofaen med stearinlysenes flammer i vinduet? Så kan den gamle ven godt blive hjemme, for jeg tager ikke imod flere besøg i dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar