mandag den 8. marts 2010

Yoga

Yoga har en fantastisk evne til både at give mig sved på panden og ro i hovedet. Jeg kan komme fuldstændig worked up og småstresset, og så snart jeg står i den første downward-facing-dog er jeg helt nede på jorden. Når jeg løber bliver jeg bare irriteret over hvor langt der er igen og jeg keder mig, men med yoga falder alting ligesom på plads.

Jeg har netop afsluttet en times yoga på stuegulvet, for selvom FitnessWorld tilbyder udemærkede yogatimer, er det ikke meget spiritualitet eller fred over dem - ikke dem alle sammen i hvert fald. Så jeg har mit eget lille sacred space på min måtte på stuegulvet, hvor jeg bl.a. nyder at udøve til videoer fra YogaToday der også har en gratis ugentlig session til dem der måtte ønske at prøve dem. Dave Farmar har også gratis podcasts (find dem på iTunes), til dem der er vilde med masser af chaturangas...



Jeg udøver typisk yoga flere gange om ugen og gerne om morgenen. Det giver en dejlig start på dagen, og giver mig ro på fra starten. Det kan selvfølgelig være svært at passe en hel time ind inden morgenmaden, men 20 minutter kan godt lade sig gøre. Og så tager jeg 1 time til halvanden i weekenderne eller om aftenen - eller på dage som nu hvor jeg jo ikke går på arbejde.

Hvilken slags motion får dig ned på jorden?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar