tirsdag den 9. marts 2010

Få styr på din tid

Skøn artikel omkring time management hos Nona Jordan her. Læs den!

Det er så vigtigt ikke kun at vide hvad man skal i løbet af en dag, men at holde sig til planen og få lagt tid ind til spontane opgaver. Hvis hele dagen er fyldt op med opgaver der ligger lige op af hinanden, uden pauser og uden plads til hasteting eller lystbetonede nye ting, så kan du være HELT sikker på at tidsplanen skrider. Så ja, planlæg din dag og lav lister, men husk at lave plads nok på dem.

Check også lige om du er tidsoptimist. Tager alting længere end du havde beregnet? Er du altid for sent på den? Welcome to my life... Jeg prøver at indføre "dobbelt-tid-reglen" som min kæreste kalder den. Hvis jeg tror en ting tager 5 minutter, skal jeg afsætte 10 til den. Fordi 1) jeg er optimist og den tager sikkert mere end 5 minutter og 2) hvis den kun tager 5 minutter så har jeg uventet afslapningstid - skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar