fredag den 5. marts 2010

En typisk dag i mit tidligere liv

På en dag som i dag, hvor jeg nyder at være imellem "rigtige" jobs men kun har mine småprojekter, kommer jeg til at tænke på hvordan mit liv var før jeg indså at jeg var stresset - men absolut var det! Og tænkte at I lige skulle have en lille smagsprøve på det, så here goes.

06.30 Stå op (senest, nogle gange kl. 6) og gå i bad. Læse mails på telefonen i sengen. I badet forberedes svar og tænkes over dagens opgaver.

07.00 Tænde computeren og sætte vand over til the. Lave smoothie og ind foran computeren til mailboksen, med the og smoothie i hånden. Svare på mails, sende nye idéer og tanker ud til mine ansatte, gennemgå dagens plan for læsning på studiet og forberede møder. Husker nogle gange at drikke smoothien inden den bliver varm og theen inden den bliver kold.

07.40 Tøj på, børste tænder og pakke taske. Løbe 800 gange rundt om mig selv fordi jeg ikke kan finde halvdelen. Måske lave frokost.

08.00 Afsted til DTU/specialested/job/møde. Glemmer oftest cykelhjelmen eller vanterne, så må tilbage igen - husker dem tit midt på Nørrebrogade. Hjertet banker og jeg er kronisk for sent på den. Nogle gange arbejder jeg hjemmefra, så da er det "bare" tilbage til skrivebordet eller bordet i stuen hvor computeren stadig kører.

08.20 Hov, kan da lige skrive et par mails mere fra telefonen mens jeg cykler...

08.45 Ankommer til DTU, specialestedet eller jobbet. Har gerne et møde fra morgenstunden. Jeg går ikke til forelæsninger, da jeg efter to år på studiet fandt ud af at jeg fik mere ud af bare at læse pensum og lave opgaver/afleveringer. Bruger formiddagen på arbejde og konstant at svare på mails så snart de popper ind i mailboksen. Den seneste tid stod jeg gerne i laboratoriet hele formiddagen, afbrudt af mails, telefonsamtaler og andet arbejde i naturlige pauser i forsøgene.

12.00 Hvis jeg var på specialestedet spiste jeg gerne frokost med afdelingen eller havde et frokostmøde. På DTU, derhjemme eller andetsteds var frokost sjældent kl. 12.

12.30 Arbejde videre, enten i laboratoriet eller med mine jobs. Skriver lidt opgave til studiet. Glemme at spise og drikke vand. Taler i telefon og skriver flere mails. Prøver at læse dagens pensum, men opgiver halvvejs da jeg konstant bliver forstyrret.

18.00 Tager hjemad med arbejdet kværnende i hovedet. Har ikke nået halvdelen af det jeg havde planlagt, fordi jeg er overambitiøs og skriver alt for lange lister. Til gengæld har jeg nået haste-opgaverne og har sikret mig at der ikke er nogen der venter på noget fra min hånd - tænk hvis andre synes at jeg er en dårlig chef/ansat/studerende!?

18.45 Er hjemme. Enten står den på yoga ellers laver jeg aftensmad og spiser med kæresten.

20.00 Sætter mig i sofaen med mine bøger. Læser resten af dagens kapitler, laver nogle afleveringer og arbejder gerne lidt. Hygger lidt med kæresten imens, omend mit fokus sjældent er helt på ham.

22.00 Checker mailen en sidste gang og falder i søvn i sofaen over bøgerne

01.00 Kravler ind i seng når kæresten får i seng. Har mareridt de fleste nætter. Bliver forfulgt, kan ikke slippe væk fra tingene i mine drømme og vågner badet i sved. Kæresten trøster og får mig til at falde i søvn igen.

06.30 OP IGEN!

Får det nærmest helt dårligt af at skrive om det... Efter jeg blev syg, begyndte jeg at holde fri om aftenen. Arbejde var simpelthen forbudt! Og tænk sig, da jeg kom mere ned på jorden nåede jeg alt det jeg skulle i løbet af dagen, og nød at sidde med en hygge-bog i sofaen, gå til foredrag, se film med kæresten eller bare sidde og tale. Men shit et liv jeg levede før!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar