onsdag den 24. marts 2010

Perfektionisme?

Navlepiller-indlægget er udskudt lidt, for den står på navlepilleri herhjemme lige nu.

Jeg har siddet og stirret på en jobansøgning i to dage... Den skal afsted imorgen og den er ikke færdig endnu. Det er ikke fordi jeg er dårlig til at skrive ansøgninger, jeg er faktisk hamrende god til det! Og jeg kan sagtens finde ud af at fortælle om hvad jeg er god til og hvorfor. Og jeg har faktisk også mange gode vinkler til de opgaver der skal løses i jobbet. Men hvorfor skriver jeg den så ikke bare færdig?

Jeg sidder og glor på den, fordi jeg er bange for at sende den afsted. For tænk hvis jeg bliver afvist af virksomheden!? Mit indre jeg og den fornuftige Julie ved godt, at der kan være en million grunde til at jeg måske ikke får et bestemt job, og at det ikke handler om at jeg er et dårligt menneske, er dum eller andre lignende skrækscenarier. Men dels er jeg perfektionist, og dels har jeg stadigvæk lidt svært ved at identificere mig selv udenom mit job, så derfor er dokumentet ikke sendt afsted endnu... Men hvor er jeg dog lykkelig for at jeg har identificeret den frygt, for nu kan jeg arbejde med den, og få mig selv på rette spor igen. Det rette spor hvor jeg sender brevet afsted, med troen på at udfaldet ikke påvirker min inderste kerne.

Nu har jeg heldigvis ikke været færdiguddannet så længe, og jeg har holdt ferie indtil denne uge hvor jeg er gået igang med jobsøgning, så følelsen af at være arbejdsløs (bortset fra mine små mindre projekter hist og her) er ikke så dyb endnu. Jeg er klar over, at jeg skal arbejde hver eneste dag, med at komme nærmere at hvile i mig selv, for ingen ved hvor længe perioden varer, og hvis ikke jeg hviler i mig selv, er der risiko for at jeg ender med at blive deprimeret af ikke at have et job. Så navlepilleri, here I come :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar