torsdag den 18. marts 2010

Dette citat...

"When I loved myself enough I began to see I didn't have to chase after life. If I am quiet and hold still, life comes to me."


Det giver mig så meget ro.


Og i tider hvor jeg synes at jeg skal nå alting, gøre alting for alle mennesker, yde mere end min krop, mit hjerte og min hjerne kan tage og ikke føler at jeg nogensinde har gjort nok, giver det mig tryghed. Jeg behøver ikke at kæmpe så meget for ikke at gå glip i noget i livet. Livet skal nok komme til mig, hvis bare jeg slapper af. 


Dog husker jeg også på denne søde - og meget meningsfyldte - historie som Elizabeth Gilbert fortæller i "Eat, Pray, Love" (ja jeg ved godt jeg skriver meget om den bog, men den er så god):


A poor man goes to church every day and prays before the statue of a great saint, begging, "Dear saint, please, please, please, give me the grace to win the lottery!!" This lament goes on for months. Finally the exasperated statue comes to life, looks down at the begging man and says in weary disgust: "My son, please, please, please, buy a ticket!"


Man kan altså ikke gøre ingenting og forvente at få alting - men man behøver måske heller ikke altid have så travlt. 


I dag har jeg haft anti-travlt med at kigge på solskin og spise kage



Ingen kommentarer:

Send en kommentar